måndag 21 juli 2008


Foto: Malena. Pionknopp med massa Ernst på,
( Ernst är det nya oficiella ö-namnet på myror. Kommer från pappas dåliga hörsel och framför allt dåliga engelska. Vi sa att vi hade "ants" i köket men pappa trodde att vi sa "Ernst")


Efter fyra dagar i Helsingland så får vi äntligen vara på vår ö ett par dagar igen. Kom igår och stannar tills imorgon då det är dags att bege sig till Göteborg.

Igår blev det bara slappt filmtittande på vår nyinköpta DVD. Oj, vad vi är high tech här ute nu!! TV,dator,internet och stereo. Nu är det bara telefoni som saknas och om jag känner M rätt så har vi snart det med :)

Idag började morgonen med att jag upptäckte att jag hade urinvägsinfektion. Så efter frukost var det bara att bege sig in till Östervåla och besöka Vårdcentralen. Väl på plats efter lämnat prov fick jag veta att det inte fanns någon tillgänglig doktor som kunde läsa av provet och att vi fick åka hem och vänta på att någon skulle ringa på eftermiddagen. Nu hann vi knappt hem till ön förrän det ringde en doktor och sa att det fanns antibiotikarecept att hämta ut. Mycket irriterande!!!! Det tar ju liksom lite tid att ta sig in till Ö-våla, båt+bil. Han kunde inte förstå vem jag pratat med som sa att det inte fanns någon som hade tid. Men hur som helst så har jag iallafall fått min antibiotika nu, så med hjälp av den och tranbärsjuice hoppas jag att det här snart ska gå över. För det är inte kul!

I förmiddags var vädret underbart. Låg och slappade på en madrass på verandan. Men nu på eftermiddagen har det varit en hel del blixtar och dunder. För att inte tala om allt regn som har öst ner. Visst är det skönt med sol. Har inte blivit så mycket solande på sistone, men det var faktiskt lite mysigt med busvädret. Vi låg båda på soffan och läste. //Malena

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj Stumpan!!

Ni verkar ha det underbart!!
Måste få boka in mig på Isle of Toften snart!!!

Idag när jag kom hem hade C och grabbarna packat badväskan och picknickkorg så for vi till Länna- badet och åt middag på en filt och tog ett kvällsdopp!!

Urmysigt!!

Kram på dig,
längtar efter dig!!